maandag 14 juli 2014

Zonnehoedje en andere zomerse dingen


Het wordt tijd weer eens iets te laten zien dat van mijn haaknaald is komen rollen. Voor mijn dochter maakte ik dit vrolijke zomerse zonnehoedje. Het patroontje komt hier vandaan. Ik heb het hier en daar wel iets aangepast, omdat ik dunner katoen heb gebruikt (Phildar Phil3 cotton). Ik heb meerdere toeren aan het hoedje zelf gehaakt en ook de rand heb ik wat aangepast. Simpelweg omdat het anders niet paste (ik ga er toch niet vanuit dat mijn dochter zo'n groot hoofd heeft :-))


Gezien het weer van de afgelopen dagen kon ik heerlijk buiten haken. En wat is er met dit mooie weer lekkerder dan sappige zoete zomerkoninkjes?


Dochterlief is helemaal gek van hartjes en ze vind het erg mooi om die op haar handen getekend te hebben. Daarna moet er een foto van komen en wil ze in de spiegel kijken. :-)


's Middags waren we even de stad in om een kadootje voor een jarig neefje te kopen. In de stad waren de voorbereidingen van Deventer op Stelten al in volle gang. Deze vrolijk gekleurde parapluutjes hingen hoog in de smalle Kleine Overstraat.


Gelukkig scheen de zon en was het heerlijk weer, maar af en toe kwam er een regenbuitje voorbij. Jammer als je net op een terrasje zit met rooibosthee, appelsap en een stukje appelgebak... Gelukkig hadden ze grote luifels waar we onder konden schuilen.


We waren op het Vogeleiland in Deventer. Een heerlijke plek om te bezoeken, met dochterlief te kijken naar de konijnen, de geitjes en de vogels. En het terras van 't Paviljoen is een heerlijke plek in het groen, met mooi uitzicht op de vijver. Je hebt hier helemaal niet het idee dat je op een steenworp afstand van het mooie centrum van Deventer zit!

En hoe plaatselijk kan zo'n buitje zijn. Ik woon nog geen kilometer van dit terras vandaan, maar de was die buiten hing te drogen, heeft geen last gehad van deze regenbui!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten