dinsdag 26 maart 2013

Cupcakes #4: Whoopies

Dit is de tweede keer dat de titel eigenlijk niet klopt. Want ik heb Whoopies gebakken en geen cupcakes. Maar ik laat het maar zo, het nummert wel lekker door.

Afgelopen weekend vierde Dochter haar eerste verjaardag. Daar hadden we natuurlijk speciaal een mooie taart voor laten maken door de bakker. Een slagroomtaart versierd met clowntjes.



Maar ik wilde ook zelf wat maken. Mijn oog viel op een pak van Honig, iets nieuws, het heette Whoopies. Die vond ik er wel grappig uitzien en ook niet al te moeilijk, dus het proberen waard.

Zo kwam het dat ik op vrijdagavond bezig was met de Whoopies. Het is zo'n kant-en-klare bakmix, dus weinig moeilijks aan. Ik had 24 kleine bruine 'drolletjes' op het bakpapier liggen.


Even in de oven en ze kwamen er uit als 24 groot uitgevallen pepernoten. Op 12 moest glazuur komen met daaroverheen chocoladeballetjes. Dat was nog wel een klusje, want de balletjes rolden steeds van het glazuur. En zo moest ik dus alle balletjes zowat stuk voor stuk op het glazuur plakken. Niet het leukste klusje.


Op de andere 12 moest de vulling komen, een romig laagje. De geglazuurde bovenkant er op drukken en klaar.


Je kan wel zien dat ik geen banketbakker ben. :-) Maar ze waren erg lekker! Natuurlijk niet zo lekker als die heerlijke slagroomtaart van de bakker :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten