vrijdag 15 maart 2013

Petit Fours

Een hele tijd geleden kwam ik via Ravelry terecht op het blog van Grietjekarwietje. Zij maakt ontzettend leuke haakpatronen, ook voor amigurumi's. Wat zij een tijdje geleden op haar blog zette, vond ik zo ontzettend leuk, dat ik er direct mee ben begonnen: de petit fours. Elke week kwam Grietje met een nieuwe petit four en zo heeft ze er in totaal maar liefst 17 gemaakt!

 Vol goede moed begon ik er mee, maar langzamerhand kwam ik steeds verder achter te liggen. Niet omdat ik ze niet leuk vond om te maken, integendeel! Alleen, en zo gaat het zo vaak, kwam er steeds vaker iets tussen. Drukdrukdruk, gezin, huis, werk, ... En andere haakwerkjes, voor swaps, met een echte deadline, dus die kregen voorrang.


Er dat terwijl er zulke leuke tussenzitten! Eentje met mandarijn, een frambozenmacaron, een kerst petit four... De meeste moet ik nog maken, maar de kerst petit four moest ik natuurlijk wel met kerst afhebben.  

Zo werd de minimoorkop een UFO (UnFinished Object, een werkje wat al heel lang stil ligt en waar je eigenlijk ook niet zoveel zin meer hebt om mee verder te gaan). Ik had 'm al een hele tijd bijna klaar (gebakje, chocola en slagroom waren allemaal klaar), maar het lukte niet helemaal zoals ik wilde. De slagroom zat er niet goed op naar mijn smaak. Uiteindelijk de slagroom losgemaakt, met lijm erop geplakt en toen ging het snel; het wafeltje was zo gemaakt.

En zo staan er inmiddels 7 petit fours op mijn taartplateau:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten